Här händer det grejer!

Medan jag ligger halvt utslagen på soffan med mjölkstockning (<--- fy fasen!!) så händer det massor utomhus. Önskar så att jag var piggare, för då hade jag hållit mig utomhus. Fast med tanke på allt som görs är det kanske tur att jag tvingas vara inne, grävarkillen har ju inte fått vara ifred för mig annars :)

I alla fall. Vi har ju haft Vinslövs kanske fulaste och mest pinsamma uppfart sedan vi flyttade hit för drygt tre år sedan. Stenhård och med massor av ogräs. Som jag skämts över den... Men den har liksom inte prioriterats och vi har funderat fram och tillbaka över hur vi skulle göra med dräneringen (som nu är gjord) och därför väntat med den.
Senast jag tittade ut såg uppfarten ut såhär; avskalad och så påbörjat arbete med något undermaterial.


Men jag har hört från en säker källa (Marcus) att singeln/krossen läggs på i skrivande stund, woohooo!
Sedan grävs det en grusgång från stallet till hagarna, åt hästarna. Och allt det där igenvuxna som har stått som ett störigt utropstecken framför min älskade avenbokshäck, det är nu ett minne blott. Där kommer läggas samma singel/kross som på uppfarten och hästarnas gång, sedan ska där odlas i pallkragar eller enenbyggda större kragar, kommer bli så bra!!


Bättre bilder kommer jag bjuda på när arbetet är klart och/eller jag mår bättre än nu. Så summa sumarum, trots mjölkstockning är jag bra upprymd just nu! Vilka killar vi har fått tag på!!
Kram


Kommentarer
Anonym

Fick se bilder och Olof sa att han var super nöjd! Hoppas ni oxå blev det! Super fint!
Kram Anna å ebbe å Mårten

Svar: Ja vi är så galet nöjda!! Nu är det bara fix som vi själva ska ta tag i; kantsten, så mer gräs och så vidare - aaaaaahh, jag älskar att bli sådär löjligt nöjd! Killarna har varit grymma, från början till nu! Har rekommenderat gänget till både den ena och den andra, haha.. Kram på er från oss!
Fanny Lindborg

2014-08-16 @ 20:47:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0