Alba, uppdatering.

Godmorgon. Här är vi lediga och morgontrötta, inte minst vovvarna. Yda ska vi inte tala om, hon utnyttjar sängen där uppe maximalt genom att ligga kvar och sova till klockan är närmare lunch.
Alba är ju valp och mer morgonpigg, även om hon gärna ligger någonstans här nere och drar sig efter frukost :)
Annars då? Jo lilla valpen är frisk och äntligen så gott som rumsren, det längtar väl alla valpägare efter. Snart kan vi använda mattor igen, haha..
Annars börjar vår skitjobbiga valp bli riktigt trevlig; lyssnar fint, kommer (oftast...) när vi ropar, älskar promenader, tränar på att vara i hundgården korta stunder, hon älskar vara ute med mig när jag grejar i stallet eller ger hästarna hö i hagen. Hon är dryg mot Yda och Yda blir helt vansinnig på henne. Mot Vilse är hon också för jobbig, men lyssnar väldigt bra numer när vi ber henne sluta.
Barnkär är hon. Hon och Milton är lika tuffa båda två och härjar ganska vilt ibland. Hon är toppen så sett, eftersom hon hittills aldrig visat tendenser på att vakta vare sig mat, leksaker eller hundben - något vi uppskattar mycket!

Tjejen är fyra månader nu. Nu drar "allvaret" för henne igång. Jaktsäsong. Jag är så kluven då jag tycker hon är liten och vill ha henne här hemma. Men det är så det fungerar, valparna ska ju lära sig :)
Fast bäst trivs hon nog här. I sin säng (som börjar bli för liten nu). Eller nej, allra bäst i soffan, suck.. Där hittar vi henne v.a.r.j.e morgon!
Goa lilla Alba!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0