Ostkaka med keso

hej på er!
 
Jag bara måste tipsa er om en ostkaka jag gjorde härom veckan, den var verkligen god och dessutom nyttig - perfekt kombination helt enkelt.
Recept:
 
750 g keso
2-3 äggvitor
1 ägg
ett par teskedar Stevia (sötningsmedel istället för socker)
eventuellt lite kokosmjöl (jag hade det, men hade nog gått lika bra utan)
 
Dra igång ugnen på 200 grader. Låt keson rinna av i en sil så att den blir ganska torr, jag tryckte på keson med en sked. Blanda keson med äggvitorna och ägget. Använd elvisp och vispa det till en slät smet. Blanda i stevia och kokosmjölet. In i ugnen ca 1 timme.
Kakan var inte speciellt god när den var kall, så ät den varm och micra den om den blivit kall. Är den varm så smakar den som vanlig ostkaka nästan!
 
 
 
Ha en fin fredag, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0