Måndagslista nr 156

Hej i kvällen!
 
Idag är det ju måndag igen, äntligen!! Äntligen är det den första vanliga veckan för mig, på hela hösten. Det har varit galet mysigt att vara ledig så mycket med Milton, men nu känner nog både han och jag att det vore skönt med något mer tid ifrån varandra ;)
Så denna måndag är jag lite extra glad över att...
 
...jag från och med nu kommer jobba ungefär 75%. Säkert mer, men Milton kommer vara på dagis 75% och det känns så himla lagom! 9-15 fem dagar i veckan är så perfekt det bara går att bli. Kanske tar vi en och annan ledig dag också då och då och så jobbar jag igen det när det fungerar.
 
...jag kanske har ett uppdrag till pågång, för ett annat företag också - whoop whoop!!!
 
...vi har varit på tippen idag och slängt massor av gammalt skräp som bar legat här och retat upp mitt dåliga humör. Hur upplyftande är det inte, att bli av med sådant? Så skön känsla såhär efteråt :)
 
...jag får jobba hemifrån. Jag kan bli sådär galet avundsjuk på Marcus som har sjukt trevliga kollegor, idag har de haft något idrottsjippo och ätit ute ihop istället för alla vanliga kundbesök etc. och i början av nästa år flyger de upp en helg till Sälen med jobbet. Personalmöten, frukost och luncher med/på jobbet och sådär, sådana saker saknar jag.
MEN det är verkligen fördelaktigt att ha det som jag har det, speciellt med två hundar, två hästar, en katt och ett barn. Jag kan släppa ut en kissnödig hund, jag kan ge en hungrig katt mat, jag kan vabba och jobba samtidigt (nåja... men typ, ibland i alla fall), jag ger hästarna lunch varje dag, jag kan elda i kaminen varje dag om jag vill. Förstå vilken lyx det ändå är, även om det absolut kräver en viss självdiciplin, såklart. Men att kombinera detta med lite möten då och då, så jag inte blir helt asocial, så är detta ett fantastiskt jobb.
 
...vi fick avsluta veckan på absolut BÄSTA sätt igår - date med gamla "latte-mammorna" med barn och män, herregud vad roligt!! Vi var ju fyra mammor som hängde ihop under våra första barns (de andra är numer tvåbarnsmammor nu) första år och vi träffades genom föräldragruppen på BVC. Nu var det galet längesedan vi sågs och igår var det dags. 7 barn och lika många föräldrar (för Marcus jagade, suck...) härjade här hemma, ja de små härjade mer än vi vuxna ;) Det var verkligen hwlgens höjdpunkt och jag har nog saknat dessa mer än vad jag förstått.
 
Hoppas allt är väl med er, vad ser ni fram emot i veckan? Stor kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0