Trädgårdsfix

Jag var och hämtade lite växter som jag hade beställt, på min praktikplats, Odla.nu (<--- länk för er som är intresserade!) igår och idag kom perennerna i jorden. Jag passade dessutom på att plantera om en växt, ett riktigt trassel som låg ut på gräsmattan. Nu i gräsklippartider ville jag skydda den lite extra så den åkte längre in i rabatten, i ett av mina plåtrör.
 
 
 
Perennerna jag planterade var Hosta och Akleja, både vita faktiskt, ska bli spännande att se dem ta sig, nu är det bara perenna rötter nerstoppade i jorden :)
 
 
Hade en helt fantastisk kväll ute, sällskap av min hund, min katt och mina hästar på andra sidan häcken, herregud vad underbart! Vilken kväll dessutom, luktade så gott efter regnet som kom i eftermiddags. Allt är dessutom så vackert nu och håller på att slå ut. Jag är så glad över att jag har min trädgård att gå och pyssla i, get mig chans att tänka lite och njuta av lugnet, dofterna och ljuden runtokring; fågelkvitter, fåren som bräker, hästarna som frustar...
 
Och så ständigt dessa sällskapsdjur! De är med precis överallt; nyfikna på vad jag gör, leker tillsammans, leker var för sig och bara är i min närhet.
 
 
 
Man tager vad man haver, inte sant?
Ena skottkärran satt fast innanför bilen och den andra var full med gödsel. Istället fick ena barnvagnen agera redskapsvagn ;)
 
 
 
Nu längtar jag till imorgon så jag kan plantera det andra jag hämtade igår. Lite buskar ska få komma i jorden :)

Hoppas ni får en god natt. Här lär vi inte få det då Milton har sin hemska hosta... Håller tummarna dock!
Stor kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0