Recepttips

Härom kvällen försökte jag "laga soppa på en spik" då vi inte hade allt för mycket hemma. Kryddade korvar hade vi, som pappa hade gjort. Supersupersupergoda!! Dessa skulle vi äta i alla fall.
Till det slängde jag ihop en ugnsomelett, kan man nog kalla det. Det blev i himla gott och något jag rekommenderar er att göra!
 
 
6 ägg
5 dl mjölk
2 dl riven ost
2 pkt bacon (som klipptes ner i småbitar och stektes)
Broccoli (som kokades innan)
Salt och peppar
 
Förstek bacon och förkoka broccoli.
Blanda sedan allt i en skål och rör om.
Häll upp allt i en ugnsfast form. Jag tog en pajform i normal storlek, det gick precis i, men det gick ;)
In i ugnen 200 C tills omeletten känns lagom fast, 25 minuter ungefär.
 
Superlätt och supergott! Går ju att äta precis som den är också, men det var himmelskt med kryddade korvar till.
 
Kram så länge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0