Praktikant!

Godmorgon på er!
Igår och idag har jag en praktikant med mig på "jobbet". Eller ja för att vara helt korrekta så är det alltså praktikanten som har med sig en praktikant till praktiken, hahaha..
Och om jag tycker att jag är en ganska duktig prakikant så är det nog inget i jämförelse med min lilla Yda. Hon är tokigt exeplarisk! Inte ett ljud hon för och ligger fint på sin fäll. Om någon kommer förbi (vilket händer ofta) så reser hon sig och inväntar tecken på att hon får gå fram och hälsa, sedan smyger hon tillbaks till fällen nedanför mitt skrivbord.
Vid ett par tillfällen igår fick hon hänga med och leka på golvet med några av mina "kollegor" och då lever hon upp. Sedan lägger hon sig igen - duktiga, underbara, världena bästa finaste lilla Yda. Vilken hund jag har!
 
 
 
 
Och vilken praktikplats jag har dessutom! Det är minsan inte arbetsplatser som tillåter hund, men här är det mesta annorlunda - åt det positiva. Ett djur på en arbetsplats måste dessutom vara en grym icebreaker och något som lättar upp stämningen väsentligt när det behövs. Dessutom är det en otrolig glädjespridare. Sedan förstår även jag att det på många arbetsplatser inte fungerar av olika orsaker. Men jag är övertygad om att fler arbetsplatser skulle kunna ha denna möjlighet :)
 
Nu ska jag återgå till mitt arbete. Stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0