Morsdagsfirande och 3-årskalas!

Dagarna har gått i ett, men så är det ibland när det är mycket. De senaste dagarna har gått till bakning och fix inför ett litet barns 3-årskalas, som gick av stapeln i eftermiddags. Tänk att min Milton blir 3 år på tisdag, hur gick det till?! Om drygt 3 timmar, är det exakt tre år sedan vi begav oss mot förlossningen, inte ett ont anande om att det skulle ta ungefär 30 timmar, innan barnet väl föddes. Och i ärlighetens namn är det det värsta jag någonsin gjort och någonting jag aldrig kommer göra om. De som säger att man glömmer en förlossning när barnet väl är ute, har aldrig gått igenom en tuff förlossning..
 
Men i alla fall, nog om det. Morgonen började på bästa sätt. En Milton som stövlade upp för trappan med blommor. - Mamma, jag har blommor till dig, med din bästa färg!
Att jag älskar orange är ingen hemlighet ;)
Finaste killarna hade ordnat ljubliga blommor åt mig!
 
 
Väl på kalaset var det fullt upp, verkligen fullt upp med huset fullt av folk. Men Milton uppskattade nog allt, inte minst den fina cykeln han fick. Fotot är stulet från syrran instagram ;)
Fina fina Milton, du är det bästa som finns i hela vida världen!! Snart 3 år gammal, helt galet....
 
 
 
Sedan var det dags för tårta. Jag gjorde i år en fotbollstårta, då killen är tokig i just fotboll just nu, så temat var ju lite givet ;) Som fyllning blev det ett lager med kokosmousse och ett lager med kolagrädde. Tårtan spacklades med marrängsmörkräm och locket är av sockerpasta :)
 
 
Sena eftermiddagen spenderades, som tradition, med Marcus hela släkt. Grillad korv och busiga barn i ösregnet, men oj vad mysigt det var!! Kvällen spenderas i soffan med min andra halva och vår hund, gud så skönt; film och popcorn kommer det bjudas på här.
 
Hoppas er helg varit fin, stor kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0