Vilken kväll!!

Och jag vill inte att den tar slut! Vädret är sådär superperfekt som det bara är typ en gång per år känns det som; det går att sitta ute halva natten, fortfarande går jag i shorts och jag har varit ute och gått en lång ganska långsam runda med min Yda, vi har öppnat alla dörrar och fönster och nu börjar här bli behagligt inne, Milton fick somna på soffan ikväll och sova kvar där ett par timmar för det var SÅ varmt på ovanplan.
 
Tidigare ikväll satt jag dock bänkad vid tv'n, klockan 20,00 var det ju dags för Sommar med Ernst - äntligen!! Jag "festade" därför till det lite extra och korkade upp en flaska rosé som jag var bra nyfiken på. Och vinet uppfyllde verkligen mina förväntningar - riktigt gott och läskande, rekommenderas varmt!
Light as a feather - lägg det på minnet och löp och köp!!
 
 
Till det åt jag jordgubbar, givetvis ;) Minst två skålar jordgubbar med gräddmjölk äter jag såhär års, varje dag.
 
 
 
Blomjakt under promenaden med Yda ikväll, inför morgondagen, givetvis! Blommor från naturen, men även ett par kvistar från Schersminen och ett par blå Aklejor fick vara med, så himla fint! Sådant gör mig glad :)
 
 
 
Ikväll funderade jag över vad det var som lät och kom fram till att det var hästarna som sprang som galningar. Det är ganska ovanligt att dessa två springer och busar, utan anledning så jag blev lite förvånad och orolig faktiskt. Dessa två är två lugna individer som sällan stressar upp sig.
Jag gick ut såklart och jodå, båda två sprang som tokar! Jag vet inte alls varför, kanske var det knott som irriterade dem, eller så lekte de faktiskt bara? Suddiga mobilfoton...
 
 
 
 
Dagens (eller kvällens!) bildskörd. Härliga underbara sommarkväll! Nu ska jag gå ut en sväng igen och njuta av ett litet litet glas rosé till, så gott var det!
Stor kram på er, vi hörs imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0