Såhär hade jag kunnat ha det alltid...

Milton och jag går upp när vi vaknar. Vi gör oss i ordning och äter frukost tillsammans, i den takt som vi för dagen gillar. Vi tar cykeln till väder i ur och skur (än så länge har vi haft uppehåll och fint väder alla cykelturer till och från dagis, utom en gång). Idag stannade vi och pratade några minuter med en bekant och sedan cyklade vi i ungefär hundra vattenpölar. Väl på plats på dagis tar jag mig tid att sitta ner lite på avdelningen, prata med Milton, personalen och de andra barnen, det känns viktigt och något jag uppskattar mycket, slippa stressa iväg helt enkelt. Sedan cyklar jag hem, med musik i öronen.
 
Mellan 09 (eller jag ofta närmare 09,30 då vi sällan stressar för tillfället) och 14 får Milton chans att vara på dagis med sina kompisar, tre dagar i veckan. Själv får jag chans att arbeta några få timmar med något jag verkligen älskar. Tar en liten frukostpaus någon gång under förmiddagen, tar en tallrik jordgubbar med gräddmjölk och går ut och sätter mig på däcket, kvalitet!
 
I eftermiddag tänkte jag ta Milton med mig och cykla ner till mina föräldrar eller till badet (eller både ock?), för det verkar bli varmt idag!
Fotot tog jag där hemma härom dagen. Min mamma är så duktig på trädgård och hennes rabatter är verkligen så himla fina!
 
 
 
Hoppas ni andra har en finfin dag, många är kanske lediga?
Vi hörs senare, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0