Måndagslista nr 138

Hej på er!
 
Sent idag och doligt (ingen?) med uppdatering i helgen. Har knappt tagit mig tid att sitta vid datorn dessa dagarna och idag har jag inte hunnit förrän nu, i stort sett (bortsett från jobb innan idag).
Idag är det ju måndag, alltså Måndagslista och jag är lite extra glad över att...
 
...Min Marcus fyller år idag, jag hoppas han är glad över sin dag. Dagen började iallafall med (skön?)sång på sängen, kaffe och en smörgås. Och så en trött pojke som kramade om sin pappa. Så dagen kunde knappast börjat bättre för födelsedagsbarnet, tror jag :)
 
...vi har haft en supertrevlig kväll här hemma med Marcus och mina föräldrar, Marcus ena syster, hans morföräldrar och så vi. Fint väder, så vi satt ute på däcket; grillade korv och åt efterrätt. Jag gjorde en av mina favoritefterrätter, Koladröm med dajmgrädde och jordgubbar, recept hittar ni HÄR (<--- länk!). Har ni inte testat den tidigare, så gör gärna det - den är supergod och de flesta tycker om det! Såhär års finns det ju jordgubbar, men den är jättegod med hallon eller banan också :)
 
...jag jobbar lite en vecka till. Han en galen ångest över att jag sedan kommer jobba mycket mer och dessutom jobba natt. Jag vill inte. Jag vill fortsätta ha juni i tid och evighet! Men just nu är jag i alla fal glad över att det är en vecka till.
 
...vi har haft en riktigt fin midsommar och helg. Bilder från midsommaren kommer imorgon :)
 
...jag nu ska sova. Jag behöver det! Sover fruktansvärt illa om nätterna just nu, eller ja när jag väl sover så sover jag bra, men att somna är ett jätteproblem. Just nu går jag nog på sparlåga, men för mig är det inte lönt att gå och sova för tidigt, det blir fel på det hållet. Så konstigt det lät, men ja. Jag är en riktig nattuggla (på gott och ont..).
 
Med detta önskar jag er en god natt, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0