Barndomsminnen

I eftermiddag har Milton och jag varit på Frillan, alltså friluftsbadet här i byn. Vilka barndomsminnen jag har därifrån och jag hoppas Milton kommer uppskatta vårt bad precis lika mycket som jag alltid gjort.
De andra somrarna har han inte gjort det, Milton är en äkta badkruka, men nu kanske det är påväg att vända?! Idag efter lite övertalning så tyckte han det var superroligt, verkligen jättejättejätteroligt!!
Det plaskades, åktes rutchkana, "simmades", pratades med andra föräldrar och barn och så mycket annat.
 
 
 
När det badas på Frillan så är det tradition att något förtärs från kiosken. Idag blev det glass och Snöret fick givetvis välja glass helt själv.
 
 
Jag är uppväxt ett stenkast från badet och ofta har vi gått hem där efter badande, efter simskola eller vad det nu kunnat vara, och tagit igen oss, ätit lite och samlat kraft för mer lek. Idag var inget undantag utan vi hamnade hemma där morfar var. Milton somnade fort, lilla vännen..
 
 
Vi fick muta barnet med macka, keso och mjölk för att få honom att vakna sedan, what to do liksom?! ;)
Nu ska jag platta håret, imorgon blir det dagis lite tidigare då jag ska på möte, woohooo!
Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0