Fixa, pyssla, måla, feja

Lite så har vår semester sett ut, med något strandbesök, besök på badet och småsaker sådär, som avbrott. Mycket som behöver fixas när man har hus och djur. Någon form av semester och/eller längre utflykt blir det senare, först i form av släktträff i augusti längre upp i landet och kanske blir det något över en helg i början av hösten, vi får se :)

Men som sagt, just nu står mycket fixande på schemat för oss. Jag har handklippt (!) 20 meter häck med häcksax och grensax, phuuu.. Den längsta biten är kvar, nu har jag ungefär 10 meter kvar, åt andra hållet. Måttligt poppis var jag bland fåren härom kvällen, då jag bjöd dem på Avenboksgrenar ;)

 
Här har vi målat fasaden i hundgården ett varm och det ska målas igen. Men ja, ni ser ju skillnaden mot stallgaveln här. Vi måste måla stallgaveln snart också, för såhär kan det inte se ut, har vi kommit fram till ;)
 
 
Som sagt, färgskillnader...
 
Hundgården är ju inte användarvänlig riktigt än, men snart så! Nu är där öppet för ingång och ett jättefint fönster är på plats!
 
Milton hjälper ju såklart till, så gott han kan med olika sysslor :)
 
Nu måste jag kila, dags att åka och handla :)
Kram på er


Kommentarer
Camilla

Fint det blir! :)

2013-07-11 @ 18:12:56
URL: http://lillafritzson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0