Fisk- & skaldjurssoppa med tomatsoppa:

Hej på er!

Igår gjorde jag en så fantastiskt god fisksoppa, dessutom superenkel att göra och gick fort - det gillas alltid! Receptet hittade jag HÄR (<--- länk!) hos Matplatsen :)

Ursprungsreceptet på fisk & skaldjurssoppa med tomatsoppa:

4 port:
1/2 torskblock, skuret i kuber
3 laxfiléer, skurna i kuber
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk räkor i lag
1 burk outspädd tomatsoppa (ca 500 g)
3 dl vispgrädde
1 1/2 dl vatten
1/2 dl finklippt dill
salt & vitpeppar

Hacka lök och vitlök och låt det fräsa i lite smör i en kastrull. Häll på vatten och grädde och koka upp. Lägg i fisken och låt sjuda på medelvärme 5-10 min (beroende på storlek) tills fisken är färdig. Häll på tomatsoppan och hackad dill.

Smaka av med salt & peppar och låt puttra en liten stund. Häll i räkorna och låt dem bli varma.

Ät och njut! Vi åt med gott bröd till, precis lagom sådär på kvällskvisten. Jag som älskar skaldjur och soppa, älskar givetvis även kombinationen av dessa. Denna soppan kommer att göras många många gånger till.

 

 
 
Nu ska Milton och jag ta till vara på denna dag. Vad vi ska göra är fortfarande helt oplanerat, det återstår att se :) Ut ska vi i alla fall, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0