Så mycket jag vill göra...

...och ändå vet jag att jag inte kommer hinna med hälften. Och jag vet också att det kanske mycket är mitt eget fel eller att jag helt enkelt vill för mycket ;)
Det kan vara allt från att ha sovmorgnar lite oftare till att få mer tid till att göra olika saker, dessa två begrepp går ju faktiskt inte ihop, hahaha!
Men jag vill fixa ordning ordentligt i trädgården i år. Jag har massor jag vill fixa med, men jag vet av erfarenhet att mycket inte kommer bli gjort. Det handlar både om tid och kanske är det i vissa fall en ekonomisk fråga?
Jag skulle vilja ha höns, hur mysigt hade inte det varit med en 5-6 hönor spatserande på tomten, kunna få några egna ägg och sådär?
Jag vill måla all furu i huset. Jag vill plantera nya växter. Jag vill pyssla med hästarna mer. Jag vill få ordning på växthuset. Det sistnämnda ska göras i år och jag har bestämt mig för att dra igång med gjutningen av plattor nu snart igen, det borde inte vara för kallt i garaget nu :)
 
Jag vill träna mer. Jag vill äta bättre. Jag vill, jag vill, jag vill... Ett helegoistiskt inlägg som helt utesluter Milton och Marcus. Så är det ibland, ibland vill jag vara Jag och göra det jag vill :) Jag saknar inte det sådär, när jag är utan det, men jag vill vara Jag ibland och jag vill hinna med så mycket.
 
Dessutom går tiden så galet fort!! Snart har två år av studier passerat, Milton blir 3 år (!) i maj och vi andra två fyller 26 år i år, hur gick det till?! Varje årstid bara springer iväg och SOM jag längtade efter julen redan i oktober. Nu är vi inne i januari och våren väntar ett par månader bort.
Nästa vecka är sista veckan på praktiken, det var dessa 8 veckorna det, phuuuu! Jag hinner verkligen inte med!
 
I helgen är det Milton och jag som påtar lite i trädgården tror jag bestämt. Jag vill sätta fart, jag behöver friskluft och jag vill få saker gjorda. Jag får väl hoppas att Milton tycker likadant, det vet man minsann aldrig :)
 
Kram och hej <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0