Hjälp i stallet

Igår kväll när hästarna skulle in, hade jag en liten medhjälpare med mig. Han ville så gärna hjälpa till också, lyssnade fint på mig och gjorde precis som han skulle, duktiga fina Milton, han kan när han vill :)
 
Först stod han fint och väntade i stallet, medan jag gick till hagen och hämtade hästarna. Han vet exakt var han ska stå också, i hörnet vid Armanis box, så jag bara kan släppa Malva i dörrhålet och hon kan gå in och äta, utan att riskera att Milton står i vägen. Efter det frågade han om han fick hålla Armani, givetvis fick han det, Armani är en toppenhäst att pyssla med, snällare finns nog inte! Så medan Milton höll Armani passade jag på att slå bort snö från Armanis hovar. När Armani var klar gick vi tillsammans in med honom i stallet, Milton var mäkta stolt över att få hålla i hästen :)

Efteråt skulle Malvas rumpa puttas in, Milton knuffade och sa "akta Malva" och lilltjejen vek in rumpan i boxen så vi kunde stänga om henne. Sedan stängde vi om Armani.
 
Här följer ett bildbevis på vilken fin hjälpreda jag hade med mig igår, undrar om han vill hänga med ikväll igen? Ni ser även Malvas rumpa, så står hon och äter tills någon ber henne gå lite längre in, haha.. Hon har bråttom till maten, lilla Malva ;)
 
 
Nu studier igen, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0