Från fredag till söndag

I fredags började vår Luciadag redan 05 på morgonen då det slog gnistor från en elledning ute på vår väg, så vi for upp och fick ringa Eon. milton sov dock vidare, vi andra hade svårt att somna om, men slumrade nog mellan varven. Under förmiddagen var jag och Yda hos veterinären för att kolla henne och det anfallet hon drabbades av härom dagen. Vi får väl se vad proverna visar när de kommer, tummarna hålls stenhårt att det inte ska vara något farligt. Min lilla loppa, världens bästa. Vad hade jag gjort utan henne?
 
 
Efteråt inväntade jag strömmen, som skulle komma tillbaka i början på eftermiddagen, väl tillbaka så jobbade jag undan lite jobb skitfort, för sedan var det ju Lucia på dagis. Vilken grej alltså, Luciatåg med små barn; små tärnor, Lucior, tomtar, pepparkakor och en och annan ren, som kom och förgyllde föräldrarnas och släktingarnas dag.
Jag försökte passa på att sova lite på eftermiddagen, eftersom jag skulle jobba natt. Det blir ju lite ohållbart att vara uppe från 05 om natten ska klaras av vaken till 07.
I lördags när jag väl vaknade på eftermiddagen, blev det middag i dubbel bemärkelse, allt kött helt närproducerat; först potatisgratäng med vildsvin här inne, sedan blev det visst potatisgratäng och helgrillad lamm ute i fårhagen, vilken grej! Efteråt fikade vi hos våra bästa bästa vänner, som fick sin bebis förra veckan. Söta lilla Nova bara sov och sov, så liten och så pyttig och så fin!
 
En jobbnatt återstod för mig och efter söndagens sovning mådde jag som en påse skit, ungefär. Det var längesedan min kropp kändes såhär fördärvad... Min nacke och mitt huvud gjorde så obeskrivligt ont. Jag har till och från stora problem med min skadade nacke, igår var en sådan dag - BIG TIME....
Men inte fanns tid att hänga läpp (nåja..) direkt. Kalle tog släpet och hämtade vår "nya" (alltså syrrans och hennes sambos gamla) soffa, sedan fick han hjälp att bära in den här i vår hall. Efter det bar vi ut vår gamla soffa, som vi sedan körde vidare med till mina föräldrar, som skulle ha den.
Där när vi lämnade soffan passade vi på att fika lite också, välbehövligt för mig.
 
På kvällen hände det, det som Milton längtat SÅ länge efter - klä granen!! Det visade sig dock direkt att vår julgransbelysning var sönder, hahaha.. Så jag fick snabbt köra ner till ICA och ordna en ny, sedan fick Milton äntligen hjälpa till med att röda julgranskulor. Han var nästan helt odräglig innan, då han väl aldrig tyckte att vi blev klara så att han fick klä granen, hahaha.. Tålamoder fick sig en och annan prövning, men väl när vi tillsammans fick klä granen så var det himla mysigt!
 
 
När Milton väl äntligen sov så kunde vi slänga oss på den nya soffan, i vars en ände (för jodå, nu får vi plats båda (ALLA!!) i soffan) och bara vara, det mest välbehövliga på hela dagen, phuuu!
Vår helg i text och bilder helt enkelt, vi hörs senare då det är dags för Måndagslistan!
Kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0