Gummistövlar

Milton och jag var och köpte nya gympaskor och gummistövlar till honom idag. Gympaskorna valde jag då inte Milton visade intresse för något annat än sina nya gummistövlar.
Gummistövlarna valde Snöret själv och, som den mamman jag är, som anser att det inte finns flickfärger eller pojkfärger, blev SÅ glad över att Milton tycker som jag och valde ett par rosa-blå-randiga stövlar. Han fick välja helt själv, men ratade de andra för dessa, vilket jag kan förstå då dessa är väldigt fina!
 
 
Jag blir ofta besviken över hur det ser ut mellan så kallade pojk- och flickkläder och -skor, både hur det ser ut i butiker, i tidningar och på nätet och föräldrars inställning till det. Det är beklagligt att se hur många delar in barn i fack utifrån kön. Givetvis inte bara kläder utan så mycket annat; fritidsintressen, kompisar, lekar och så vidare. Fast idag gäller det kläder och det var det jag ville lyfta fram.
Givetvis gör väl alla föräldrar det de tycker är bäst för deras barn och jag tycker väl att min inställning är bäst ;) Jag hoppas att Milton slipper bli lockad till att dela in andra i fack eller att själv bli placerad i ett fack. Det är så tråkigt och ofta är det så det blir, fruktansvärt beklagligt och onödigt. Vem är någon att placera min Milton i ett fack för pojkar?? Jag hoppas att Milton för alltid slipper sådant.
 
Nog för ikväll, over and out!


Kommentarer
osynlig läsare

Heja! Tycker du ska läsa Lady Dahmers blogg,
http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/index.html, hon skriver klokt och bra om genus. Många kloka tips där till föräldrar som tänker till lite

2013-04-20 @ 06:57:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0