Måndagsmys x 3

Vissa dagar är bara lite finare än andra. Det bästa är att det ändå var på en måndag och just måndagar upplevs nog gärna som lite motiga och jobbiga, gråa och vardagliga. Men icke denna för mig. Eller jo, timmarna mitt på dagen i skolan var väl verkligen vardag.
Vi började i alla fall morgonen på bästa sätt, Snöret och jag - vi frös så vi tände en brasa, herrejisses! Finns det någon högre mysfaktor än en tänd eld egentligen? Och då var det ändå ljust ute, men just sprakande och synen av en tänd brasa är ju underbar!
 
Väl hemma i eftermiddags, efter många om och men på dagis. EN skitarg Milton som slogs, sparkades, skrek och betedde sig väldigt illa fick jag tillslut in i bilen ;) Jag hade lovat honom en barnvagnspromenad vid hästarna (alltså ridskolan) och det höll jag, som ni såg i eftermiddags kanske, då det var därifrån kilometerna gicks.
Men som sagt, väl hemma så njöt vi verkligen av brittsommarvärmen - vi plockade björnbär, letade sniglar, kikade på hästarna och pratade med fåren.
 
När barnet väl har somnat plockade jag fram björnbären som jag moffade åt mig ;) lade dem i skål med kaffegrädde och lite socker. Givetvis med en stor mugg te tillsammans med detta - kvällsmys med skolböckerna också som alltid, men de är inte lika fina på bild ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0