Måndagslista nr 97

Hej fina vänner!
Jag har en ny lista åt er, måndag och allt ;) Idag är jag extra glad över...
 
...att Marcus är iväg. Inte att han är iväg, men att jag faktiskt nu kan räkna dagarna till han kommer hem igen än dagarna till att han ska åka - snart är han hemma igen och jag längtar!!
 
...mitt fina fina fina vitrinskåp som står här så fint i köket, ljuvligt och jag har inte ångest ett dugg över köpet (vilket jag annars lätt får). Det är så himla fint alltså och i skåpet står nu så fina saker; Marcus brandbil som han ärvt av sin morfar, 2 fotogenlampor som jag fått av min mormor och morfar, 3 hästar - en som pappa gjort, en jag fått av mormor och morfar och så en gunghäst som jag fått av mina föräldrar, mina vinglas från Iittala, tre vaser (den ena är egentligen en Orrefors-glasburk som jag fått av mamma, men den får stå bland vaserna) - för att nämna några saker. Och uppe på skåpet står ju som sagt mina fina ljusstakar.
 
...Milton verkligen är det finaste jag vet. Han var fruktansvärd att få hem från dagis idag, phu.. Men alltså, vad gör väl det? Han trivs ju så bra och det är det absolut viktigaste! Vi har så himla roligt tillsammans, han pratar så jag får sår i öronen och jag lyssnar faschinerat över allt han kan och vill berätta, vi skrattar tills vi knappt får luft tillsammans, vi går på snigeljakt, vi är hos hästarna, vi går på promenader och "hjälps åt att hålla koll på Yda" (det behövs ju egentligen inte direkt, men Milton vill det) och vi pratar ännu mer - oj vad mycket kärlek!
 
...Yda och Vilse, mina fina smådjur som ger mig så mycket tillbaks. De är så tacksamma, lätta att ha i familjen och älskar mig djupt, precis som jag gör gentemot dem.
 
 
Detta får avsluta listan, fin lista idag! Kommer ett inlägg senare ikväll, så pass opp om ni är intresserade! Kramar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0