Snöbollar

Hej igen!
Ikväll har jag bakat första julgodiset för i år. Tvärenkelt och för sådana som gillar kokos, så är detta ett kanonbra litet recept :) Jag väljer att göra snöbollarna små, så de bara är en liten tugga.
Muggen fick jag idag av min fina Marcus! En ny temugg helt enkelt ;) Vi får se om det blir en favorit!
 
 
Recept:
200 gram vit choklad
2,5 dl kokosflingor
1,5 msk pressad citron
 
Garnering:
Kokosflingor, florsocker, strössel etc (jag valde kokos)
 
Hur göra:
1. Smält chokladen i vattenbad
2. Blanda choklad, kokosflingor och pressad citron
3. Låt svalna en stund, dock inte för länge så det stelnar. Smeten ska vara halvfast så det går att göra små bollar av den
4. Rulla smeten till kulor och rulla den sedan i kokosflingor (eller vad du nu väljer för garnering)
5. Lägg den i burk och förvara dem i kylen
 
Bonusbild! Så roligt det var att fota med systemkameran igen, det var bra längesen. Ändring på det nu, synd bara att ljuset är dåligt.
 
 
Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0