Milton och djuren

Detta börjar bli en följetång och alla som känner Milton vet nog om hans passion för djur - till min stora glädje!! Jag hoppas SÅ att det håller i sig! Han behöver såklart inte syssla med djur med den här passionen som han gör just nu, men jag vill att han ska förstå innebörden med att ha djur, hur man beter sig med och kring djur, vilken respekt man ska visa alla djur. För mig är det väldigt viktigt och det vill jag gärna se att han kommer att bära med sig även i framtiden.
Och jo jag är väl en sådan där pretto-mamma-som-inte-vill-att-mitt-barn-bara-leker-med-pojk-eller-flick-saker, så för mig känns det jätteroligt att Milton faktiskt leker mest med djur, som faktiskt är väldigt könsneutrala.
Här ser ni en del av Miltons djursamling. Ja en del, där finns fler!
 
Milton är dessutom jätteduktig kring våra levande djur. Yda och Milton är ju inte på riktigt samma våglängd. Yda är inte sådär leksen med barn och tycker det är lite svårt med Milton. Milton i sin tur vill inget hellre än att leka med Yda, framför allt utomhus. Men det kommer, ju äldre Milton blir desto tydligare syns det att de ändå har roligare och roligare tillsammans.
Men kring hästarna är Milton superduktig! Han är så klok, min lille kille. Han hjälper till att mocka och han hjälper till att ta hö. Han vill följa med och släppa ut hästarna och/eller ta in hästarna och han vet precis var man får stå och inte stå är hästarna kommer gående. Och ja, han står still och väntar. Imponerande ändå av ett barn på 2,5 år.
 
Just nu är det framför allt Milton som får mig att vilja få Malva inriden. Såklart inte bara, men en stor anledning till att jag vill få det gjort nu nu NU. Jag vill att Milton ska kunna rida en runda i skogen på en liten ponny med mamma och pappa gående intill, tänk vad underbart, roligt och givande, för både tvåbeningar och fyrbeningar!
 
Nu ska jag strax hoppa i säng. Vi hörs imorgon, kram och godnatt


Kommentarer
s

denna bild syns ej, i internet explorer...:-(

2012-11-20 @ 19:16:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0