Jag har skaffat mig ett nytt beroende

Att elda i kaminen. Herregud vad underbart skönt och mysigt det är! Jag eldar massor för tillfället och då har vintern ändå inte kommit än (tyvärr säger jag, då jag längtar efter frost, snö, pulkaåkning, ljuset som snön skapar, frisk och krispig luft, tumvantar och sådär!).
Det är tur att vi har så mycket ved som vi har, för vi kan verkligen elda helt obegränsat. Ett problem är dock att det blir så galet varmt snabbt här inne i vårt lilla hus, på nedervåningen. Det hade varit klart bättre om värmen hade fördelat sig bättre i hela huset istället. För vi kan ju inte elda hur mycket som helst, av den anledningen. Just nu är här 28 grader i hallen, det innebär att här säkert är närmare 35 grader i vardagsrummet där kaminen är, hahaha ;) Tur inte killarna är hemma, de där två är redan som två kaminer och håller på att storkna av mitt eldande ibland. Men jag och Yda, vi njuter av detta.
 
Jag tyckte det var helmysigt att elda förra året, men denna säsong har det verkligen blivit min last. Love it!!
Dessutom har vi en så fin vedförvaring :) Fotot har ni sett tidigare tror jag, det är inte nytaget. Nu har vi ju putsat glaset, haha ;)
 
 
Till helgen drar vi igång med ett nytt projekt här hemma ÄNTLIGEN!! Allt sådant har legat på is under hösten, mest på grund av mina studier. Man hinner ju inte allt man vill, dessvärre. Men nu har vi en deadline och det är den tredje advent. Vad projektet handlar om får ni se till helgen.
Kram på er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0