Friluftsbadet "Frillan"

I eftermiddag for vi ner till "Frillan", friluftsbadet här i byn. Det var inte Miltons område direkt ;) Han tittade mest på de andra barnen och ville inte alls prova på att bada. Däremot tyckte han att grisen, hans plastgris alltså, skulle bada så hen (japp, jag vet inte om grisen är en han eller hon, så nu fick jag användning av det där nya ordet hen ;) ) fick minsann kastas i vattnet typ hundra gånger.
UV-kläderna solm vi köpte åt honom förra året får duga för tillfället, lite tighta och benen lite korta, men vad gör väl det? Förra året kom de ju knappt till användning på grund av för tråkigt väder.
 
 
Hålla pappa i handen var tryggast, då kunde han i alla fall känna lite på vattnet, haha ;)
 
 
Vi stannade bara någon timme eller så, sedan tyckte både vi och Milton att det räckte. Snöret sover äntligen (vilket inte var en lätt match ikväll, phu!) och jag sitter och njuter av lugnet här vid datorn, med ett stort glas vatten och en skål med jordnötter. Imorgon börjar mitt "jobb-maraton" med fyra nätter på raken igen och att mest sova bort dagarna, hoppas på skitväder ;) Nej det gör jag inte, men det behöver inte tvunget vara 30 grader och stekande sol, för då blir det kanske varmt och jobbigt att sova på dagarna.
Nu ska jag fortsätta titta på min favoritkock, Morberg. Kram och hej så länge


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0