Nu blir det till att gnälla

Jag är verkligen urbota trött på detta jäkla väder. Vi verkar dessutom bo i ett ovanligt blött område och vattnet sjunker inte undan. Så är det kanske överallt just nu, men här är det nästan alltid så.
Mina stackars hästar går ute i världens lervälling och jag kan knappt minnas att någon av deras hagar tidigare har varit i ett sådant här bedrövligt skick, stackarna. Stackars Malva har jobbigt med all lera och vill knappt gå ut i hagen på morgonen, hon är ju så liten också..
Jag hoppas verkligen att detta vänder snart, antingen att fettar och fryser till ordentligt eller att det blir vår. Jag älskar ju vinter och sådär, men detta är minsann inte vinter. Nej tack, denna skittråkiga period kan jag mycket väl klara mig ifrån.
Nu är min "rast" slut och böckerna kallar på mig :) Over and out!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0