Vid ett flertal tillfällen...

...har jag önskat att min älskade Vilse var lite mer som Felix, min systers katt som jag är uppväxt med.
Felix är en "typisk katt" som går ut och in som han vill, sköter sig själv och är social på lagom avstånd. Att kela och dela möbel med honom är ett big, no, no, förutom med matte (som är Mimi såklart). Dock är han ändå en himla speciell katt, det går inte riktigt att beskriva, han är helt fantastisk!

Tillbaks till Vilse. Vilse är mer som en hund; finns alltid nära, galet tillgiven, kommer på inkallning i princip och ska ALLTID ligga hos en. Det blir lite för mycket ibland, speciellt när han alltid ska ligga uppe vid huvudet.
Men vid vissa tillfällen som nu, när han ligger på lagom avstånd från huvudet och ligger helt still.
Herrejisses vilken ljuvlig katt jag har!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0