Lite dåligt bloggande...

...men det finns en anledning och den lyder - fullt upp!! Därför bjuder jag på en dag i bilder, pass opp!
Vi är så jäkla bra, Marcus och jag, rent ut sagt! På drygt en vecka har vi målat kökstaket 4 gånger, panelen 4 gånger och fönstret 5 gånger - är inte det bra så säg! Och oj vad fint det blev, så ljust och en enorm skillnad mot vår tidigare furufest :) Lite röda inslag såhär i juletid.
 
 
Vi har även klätt granen idag, med stooooor koncentration, som synes ;) Milton älskade det och satte ungefär femton röda kulor på en rad, här ser ni några. För att inte granen skulle välta åt det hållet (hahaha..) så valde vi att i smyg flytta på några kulor, eller pumlor som man visst säger i delar av landet? Det har jag inte hört förrän i år, här säger vi i alla fall julgransKULOR, vad säger ni?
 
 
I eftermiddag var Miltons hos farmor, så vi två kunde ta ett julklappsryck i stan. Vi passade på att äta en snabb middag, herrejisses så skönt att sitta ner bara vi två för en gångs skull. Och att gå i lugn och ro i affärerna, över torget och att kika in i skyltfönsterna - lyxigt!
 
 
Mina fina söta älskade små minitomtar har kommit fram ur sin gömma. De står nu så fint uppradade på en list i köket, vi får väl se hur många som står kvar när Milton vaknat imorgon bitti, hahaha.. Men fina är dem i alla fall, jättefina! Vissa har jag gjort själv och vissa är köpta på julmarknaden på Hässleholmsgården vid olika tillfällen. Jag brukar varje år handla på mig några stycken sådana, dock inte i år konstigt nog :)
 
 
Nu är även alla julklapparna (nästan...) köpta och inslagna och ligger så fint under granen. Två återstår men där vet jag exakt vad som ska handlas och två till måste vi leta fram (de har alltså på riktigt försvunnit här hemma....) i dagarna så de också kan slås in. Nu ska jag verkligen försöka sova, tidig morgon imorgon, så dags för sängen.
 
Kram och godnatt fina ni!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0