I mammas trädgård

Jo det är väl pappas också, men eftersom mamma är den som påtar i trädgården så är den mest mammas ;)
Milton och jag var dit igår eftermiddag och då passade jag på att fota en liten del av trädgården. Mamma är så duktig!
 
En thuja som stammats upp och under den har plattor lagts. Ett par lyktor och en papegoja ;) hänger från grenarna.  Lägg märke till det rostade lilla bordet till vänster, halvt i bild - det är SÅ fint!!
 
 
En annan del under Thujan där ett par fina lyktor står, som har börjat rosta. Ett caféset gör sig bra här under.
 
 
I det gamla gamla äppelträdet växer en klematis, som nästan helt har tagit över trädet, fantastiskt vackert!
 
 
Röd solhatt eller "Magnus" som den också heter (det heter för övrigt min pappa, lite kul sådär!) i rabatten, alltså de främsta rosa. De höga bakom har jag helt tappat namnet på, men de är så fina! Bakom skymtar man lila bollar - Bolltistel, de är himla häftiga och finns i min rabatt också, hämtade härifrån :)
 
 
Pynt i samma rabatt. Sen kan man ju undra varför jag inte fick med hela på den höga, jaja, det får vara så ;) Det är fint med annat än växter i rabatten.
 
 
Anledningen till vårt besök, älskade D som var själv hemma och behövde få komma ut en sväng. Fina fina fina...
 
 
Milton och jag tog en paus på gräsmattan, ljuvligt och mysigt :) Vi har det bra!
 
 
Hej på er, dags att väcka Milton igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0