1000 Trädgårdar 2012 - bilder!

Och här kommer några bilder från gårdagen. Vi hade dessutom ett ljuvligt väder, vilket verkligen var en bonus!
Här tog vi fikapaus efter första trädgården, redan då var vi hungriga ;) Dessutom hittade vi en helt fantastisk rastplats, någonstans mellan Bromölla och Näsum, vid Ivösjöv - kolla utsikten från vår fikaplats! Här hade vi kunnat stanna länge till!
Den lilla människan i bild är min Mamma ;) Hon var chaufför igår, det tackade vi anda för!
 
 
I en av trädgårdarna gick en bäck mellan boningshus och lada. Där var även denna damm, så vackert!
 
 
Catalpa skulle detta träd kunna heta, jag kommer faktiskt inte ihåg.. Men kolla in bladen, så fina!
 
 
Bry er inte om plaststolarna och sådär här undertill, men kolla in trädkronan - helt tät och sååå vacker!! Kan det vara en Lind kanske?
 
 
Såhär såg kronan ut utifrån.
 
 
Här är i alla fall en brokbladig Asklönn.
 
 
Där var ett fantastiskt häftigt träd - en Hängbok - i första trädgården. Men den glömde jag helt bort att fota, konstigt nog. Det var det häftigaste jag sett och något jag verkligen skulle vilja ha i min trädgård någon gång! Och vill jag ha den så stor och fin så bör jag kanske plantera den snarast möjligt?!
 
Fler bilder kommer kanske, mamma har fler bilder vet jag ;) Kram och godnatt härifrån.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0