Stallet tar sig!

Hej på er! Nu är vi hemma från en hel-mysig släktträff igen och ett besök i Ullared, kanon! När jag kom hem så väntade fler överraksningar, nämligen i stallet!
Pappa hade bland annat murat upp en kanten under boxväggarnas ytterväggar (väggarna som inte är ut mot stallgången så att säga), för att skydda skivorna ovanför och träet bakom.


Skivorna på boxarna är också uppe, äntligen! Det har faktiskt arit lite meck med det, men bra blev det, inga hovar som, mot förmodan, tränger igenom där inte! Elen är som synes inte omdragen än =)



Finaste fönstergallerna, ever!!! Givetvis har pappa gjort dem. Kommer ni ihåg hur de såg ut innan? Annars hittar ni bilder på det HÄR (klicka på ordet HÄR innan parentesen).



Boxvägg ut mot stallgången, u-profiljärn runt om och liggande plankor i mitten, såååå fint!



Lite stökigt är det allt, men då skulle ni sett innan helgen, pappa har städat så fint också ;) Här får ni en liten helhetsbild på fina stallet. Jag står i Malvas box här och fotar, Armanis box är längst bort.



Så, vad tycks? Visst blir mitt lilla stall så fint? Har jag sagt att min pappa är bäst?? Ja det har jag sagt tidigare, men det kan verkligen inte nämnas nog ofta. Han är verkligen bäst och jag är så evigt tacksam över all tid han lägger ner till mig och mina hästar just nu - tack pappa!
Nu ska jag sätta mig med mina skolböcker en liten stund innan vi går och lägger oss, trötta är vi idag efter ett par intensiva dagar ;)
Kram på er!


Kommentarer
Lina

Jätte snyggt! :) så roligt att få se förvandlingen!

2011-09-26 @ 06:24:08
URL: http://angelina86.blogg.se/
Tvilling

Vad snyggt det blir!

2011-09-26 @ 12:52:56
Hanna Nathell

Det ser hur fint ut som helt! Vilken jobb det måste ha lagts ner. Mysigt med ett eget stall va? Inte alls avis... ;)

2011-09-30 @ 09:46:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0