Mina hästar är inne, äntligen!

Hej på er! En mycket glad, men trött Fanny slängde sig precis i soffan, foxade in bilder i datorn och slänger snabbt in ett blogginlägg, för givetvis måste jag blogga om detta, som för mig är så stort! Hästarna står äntligen på box, hö är på plats, de har fått kraft i magarna och spån under fötterna - oj vad jag njuter och jag kan faktiskt tänka mig att min stora vita och min lilla brun-vita gör detsamma - jag är så glad och tacksam över detta!! Det är verkligen helt obeskrivligt för mig, att få ha hästarna här. Hemma. I mitt stall - det är verkligen helt ofattbart!
Armani njuter i sin nya box, äntligen kan han stå och äta och titta ut, i förra stallet fick boxdörren vara öppen om den möjligheten skulle ges ;) Men detta är klart mycket bättre - gallerfritt! Om ni ser lysrören i taket, så är det helt rätt. Skydden kommer på om ett par dagar och elen är inte inkopplad än, bara så att ingen blir orolig.





Malva hade verkligen fullt upp i sin box; först var det givetvis kraftfodret som skulle ätas upp och sedan en snabb koll i boxen. Hon hann rulla ena sidan i spånet, men viktigast av allt - hon kliiiiiiade sig, överallt och på allt hon kom åt och jag undrar om hon har slutat än, hahahaha! Tokiga lilla häst! Och ser ni, hon behöver knappt en pall för att se ut genom sitt fönster, hon ser ganska bra ut ändå, perfekt!




Dörren är på plats, ska oljas in och målas utvändigt innan den är färdig. Även här ser ni lysrör i taket. Pappa har satt dem på vinklad metall för att de skulle riktas snett ner och in mot gången, för att underlätta vid ryktning, för hovslagare etc. Det kommer skydd på dessa också, så fort elen kopplas in.




Detta foto är ungefär det fulaste jag tog, men jag var bara tvungen att ha med det ändå ;) Malva hade som sagt FULLT UPP med att klia sig = redan en skitig vit vägg, haha ;) Har ju inte hunnit duscha henne än, tyvärr. Och det blir nog skitiga väggar efter hand ändå, det har jag räknat med i alla fall ;) Ser ni den skitiga väggen?!




Jag är så obeskrivligt tacksam - vilken underbar start på veckan!! Tycker så fantastiskt mycket om mina hästar, de är värda det bästa och bättre än såhär hade det inte kunnat bli, mitt lilla stall, eller deras lilla stall =)
Nu ska jag plugga, bättre sent än aldrig ;) Men ja, det måste göras för jag har tenta på torsdag.. KRAM på er!


Kommentarer
maria

Så ljust o fint det blev! Och toppen att ha det gallerfritt:)

2011-10-11 @ 08:44:07
Anonym

Hoppas hästarna trivs, men det gör de säkert - ser jättefint ut!!

2011-10-12 @ 21:35:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0