Husets vardagsrum

Hej vänner! Nu har jag lagt in lite nya bilder på vårt fina hus =) Idag är det dags för vardagsrummet/tv-rummet, samma sak ;) Tavlan på bilden under har min syster målat, hon är underbart duktig, förstår ni varför jag är stolt över henne?
Alla tak är rena furufesten som sagt, så de besparar jag er med tills de är målade =) Alla möbler känner ni nog igen från lägenheten, har i princip inte köpt något nytt, inte av de stora möblerna i alla fall. Den mullvadsfärgade väggen vill jag måla (vit...), men det får jag inte för min sambo. Jobbar på den biten, men än så länge är han stenhård och får mycket medhåll av många. Mest mamma som är på min sida, någon mer som har åsikter? Här är ganska lågt i taket i hela huset, så jag vill göra det så ljust jag kan med ljusa väggar och tak.



Min fina, älskade favorit-hörna! Fåtöljen har Marcus fått av sin morfar och jag älskar att sitta i den och gör det gärna och ofta. Detta är en fin hörna, kistan har jag fått av min mamma, som från början kommer från mormor och morfar. Brandbilen har Marcus fått av sin farfar när Marcus låg i magen. Hjorten, vars horn och huvud vi har på väggen, har Marcus själv skjutit. Och så en fin, fungerande kamin! Här sitter jag ofta när Milton sover, altandörren öppen, Yda i knät och en tidning, en underbar känsla!


På altandörrens glas finner man redan små, små handavtryck <3. Likaså hittar vi dessa små avtryck på våra speglar =). Det är vackert tycker jag, och levande på något sätt.



En liten del av dagens fotografering. Fler delar kommer en annan dag =) Kramar!


Kommentarer
Anonym

Så fint det ser ut! Ni har kommit i ordning bra på så kort tid. Både för och emot med väggen där, med en lite mörkare vägg kommer Mimis fina tavla, lampan osv. fram bättre, samtidigt som ljust och vitt alltid får rum att se större ut. Börja med taket kanske, och känn efter mer sedan? Det blir säkert bra hur det än blir:)

2011-06-17 @ 21:45:49
Marre - mamma till Karl

Vitt är ju alltid snyggt och lätt att matcha möbler och textilier till =)

2011-06-17 @ 22:59:22
URL: http://frucullin.blogspot.com
Camilla

Hej! Svårt att göra sig en uppfattning om, om jag ska hålla med dig om väggen eller inte, så här på foto... Får komma bort och kolla sen i stället! :) kram

2011-06-19 @ 19:39:54
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0