Vår trädgård

Hejsan! Tänkte att jag skulle visa er ett par bilder på våran trädgård. Verkligen inga avancerade foton, utan mycket "standard" och endast fotat rakt fram, så att säga =)
Hör nedan står jag med ryggen mot vår fina och täta häck, bakom den går hästarna och åt det hållet ligger också byn.
Till vänster i bild (från ert håll så att säga), bakom en likadan häck går vägen. Med på bild är ett litet, klent äppelträd.



Här ser ni en del av huset och vid sidan om ligger vårt garage/verkstad/stall. Just dessa två fönster är mina stallfönster, ett fönster i varje box ska det vara :)
Till vänster (sett från ert håll) går får i hagen utanför vår tomt, bakom den lilla häcken som vi hoppas ska växa upp fint genom åren. Det är så skönt med så insynsskyddad trädgård!



Här ser ni också fårhagen och även vår flaggstång (som Milton för övrigt älskar, och vi andra också!). Ni skymtar även till vänster i bild en stor kastanj, det enda rejält uppväxta trädet i trädgården (tyvärr.. Jag vill egentligen ha en lummig och uppväxt trädgård, här får vi börja om från noll, ur den synpunkten). Ni skymtar även häcken, då kastanjen står mitt i häcken kan man säga.

 

Här ser ni också flaggstång och kastanjen. Rakt bakom häcken är som sagt där hästarna går och till vänster går vägen. jag står här uppe på vårt trädäck och fotar.



Vi har en ganska så stor trädgård och visst är det härligt med stora gräsytor! Jag hoppas dock på en viss förändring genom åren i form av en mer lummig trädgård. Jag vill ha mer träd, fler buskar, lite lättskötta (??) rabatter och odlingslättar i form av pallkragar kanske? Min stora dröm är ett växthus - 30-årspresent om några år? Fast nej, attans! Det var ju då jag önskade mig hönor! Jaja, vi får se. Först och främst ska det som sagt planteras buskar och träd, det är det som tar tid innan det växer upp.

Nog härifrån, Milton sover, så jag ska fixa lite innan vi ska iväg och innan Marcus kommer hem. Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0