Hon är visst lite fjusen!

Ja, hörreni. Vilket tråkigt väder vi har haft idag och fy fasen vad jag har frusit!! Jag är verkligen jättefrusen av mig och idag kändes det. Jag hatar att vara varm, är verkligen ingen värme-fantast så som många andra. Tycker det är skönt att frysa lite och mår nog bäst då tror jag. Men inte när det är 2 minusgrader och blåser isande vindar ända in i skelettet. Nej tack säger jag då!

Extra påtagligt var det i eftermiddags när pappa och jag var iväg. Först var vi ute på en så mysig hundpromenad utanför Kristianstad. Jag njöt och hundarna älskade det! Bland annat var vi ute och gick på isen på Hammarsjön (tror jag att det var, hahahaha!) och det blåste kallt, men var så vacker - och vilken is dessutom, skithäftigt!
Sedan åkte vi iväg på ett annat ärende och om jag frös innan så var det ingenting jämförelsemed nu, GALET KALLT!!!

Sedan var det hästar som skulle få komma in och nattas = ännu mer utevistelse för min del. När vi väl kom hem till lägenheten så är balkongdörren öppen, hahaha.. Mitt fel för jag glömde stänga den när vi åkte hemifrån i middags. Ja, här var kallt. Nu sitter jag här under en filt och gör ALLT som går för att få upp värmen, som inte infunnit sig i min kropp än. Den behöver inte infinna sig helt, men lite mer än detta i alla fall ;)

Nu ska jag snart gå ut (igen....!). Yda måste ut på sista svängen innan det är dags. Undra om jag kan tvinga min sambo att hoppa i säng först, lägga sig på min sänghalva och när jag kommer in så kan jag hoppa ner i min sänghalva, han kan hoppa ner i sin och så är ju min färdiguppvärmd åt mig - hade varit jätteskönt, men säkert inget populärt! Men att få honom att gå ut med älskade Yda nu, när det tror jag inte. Kvällarna är oftast mina. Men men, så länge jag slipper promenader på morgnarna =)s

Hoppas helgen har varit bra. Sov gott, kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0