Grattis Pappa-Svärfar-Morfar

Idag fyller min pappa år! Det har firats ikväll och var mysigt värre. Bara mamma, pappa, Mimi, Milton, Kalle och jag - precis lagom! Vi åt gott och hade det jättemysigt! Milton vägrade sova (precis som igår kväll, han börjar bli lik sin mamma, nattugglan ;) ) så han var vaken hela tiden, men däckade såklart i bilen på väg hem, åt en flaska välling väl hemma och nu sover han gott i sin egen säng, precis som han vill.

Kalles kusin kom precis när vi kom hem, så de stack iväg för pingis-turnering med några andra, grabbigt värre ;) Själv sitter jag här nu i min soffa oh dricker ännu en kopp te. Jag älskar vara hemma och med hemma menar jag faktiskt fortfarande hemma hos mina föräldrar (det är ju ändå mitt föräldrahem och det kommer nog alltid vara hemma för mig) och såklart även här hemma, även om jag inte trivs i lägenheten längre direkt. Här finns ju ändå alla våra saker och barn plus hund tycker ju verkligen att detta är hemma =)
Men som jag längtar tills vi flyttar till huset, jag längtar så mycket så jag nästan blir lite tokig! Förra året gick vi ju i väntans tider efter en liten bebis. Den tiden gick förvisso fort tyckte jag. Nu går vi ju i väntans tider efter huset och eftersom jag är hemma med Milton och bara älskar livet lite extra just nu så kommer säkert denna vår gå jättefort den också (på gott och ont, för när vi väl flyttar så ska ju inte jag vara hemma så länge till.....).

Vilket babbel det blev här om hemma hit och hemma dit ;) Blir lätt så såhär i en films reklarpaus när jag sitter "själv hemma" med datorn i knät :P
Hoppas er helg har varit och är bra. Nu börjar nog snart filmen igen, kramar i massor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0