Måla, måla, måla...

Pinsamt nog så har halltaket först nu blivit klart. Det var väl på tiden, om man säger så. Men nu är det klart och nu ska "bara" lampa väljas. Jag vet ju vilken jag vill ha, får se om sambo plus plånbok håller med om det, hihihi.....! Nackdelen hos oss är att vi har ganska lågt i tak så några hängande taklampor är tyvärr inte riktigt att tala om. Men jag har spanat på en annan..

I alla fall, i morgon bitti innan inskolningen så ska jag fara iväg och handla mer färg, nu till stallet, äntligen! För nu när halltaket är färdigt så är det verkligen hög tid för stallet och oj vad roligt det ska bli! Kanske inte roligt i den bemärkelsen, att stå där och måla, måla, måla... För i ärlighetens namn, hur roligt är det och hur enformigt är de inte? Men hur roligt är det inte efteråt, när man ser resultatet och hur fint det har blivit? Så trots hel-kass nacke och rygg och öm lite här och var och förmodligen en hel del huvudvärk, så är det ju ändå värt vartenda roller- och penseldrag!!
Jag hoppas på att kunna sätta igång med målandet i morgon när Milton sover middag =)

Nu är det dags för dessa trötta föräldrar att sova. Det blev ju som sagt inte så mycket sömn i natt, så vi behöver nog ta igen det känns det som. I morgon är det en ny dag, ny vecka och sista inskolningsveckan för vår bebis :( Jag vill inte riktigt känner jag...

Nej, nog för idag, kram på er och godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0