Kväll, härliga kväll

Milton, Yda och jag tog en rask promenad och en rejäl omväg hem till mamma och pappa. Genomsvettig var jag när vi kom fram, skönt! det är så härligt att komma hem där, Yda börjar ett halvt kvarter innan och hoppa på stället av iver, eftersom jag inte släpper (nåja, lös är hon ju som sagt alltid, men lyssnar ju på mitt fot- eller här-kommando) iväg henne. När jag väl släpper henne så far hon som en pil så fort hon bara kan över vägen, in på tomten och helst in i köket och ut igen av bara farten, hahaha! Tokiga hund!
Milton kryper runt och letar upp alla sina leksaker som han har där, någon i stora hallen och ett par i burspråket. Och inte fick jag hjälpa honom heller med favorit-saken, nähä det skulle minsann mormor göra. Det var visst deras grej ;)

Nu ikväll har Milton fått bada och somnade sedan gott och snabbt runt 20-snåret. Efter det var det givetvis Ernst på tv, tyvärr sista avsnittet - vad ska vi nu titta på på torsdag-kvällarna?! Sedan var det dusch och en alldeles för sen kvällsmat. SÅ dumt, jag vet att jag inte ska äta så sent, men så vet jag att det finns något i skafferiet som jag så gärna vill ha och då kan jag inte hålla mig.. Jaja, vad gör det om hundra år?

Jag börjar känna mig lite mer kvällstrött än vad jag har gjort tidigare, underbart! Dags att ställa om för snart, alldeles för snart, börjar vardagen på allvar för mig. Studier, dagislämning, -hämtning, hundlämning, -hämtning, kvällsrutiner, hästar som ska ut om mornarna, hästar som ska ut om kvällarna, umgås med familj och allt annat. Känns så avlägset, känns så längesedan. Känns så konstigt på något vis, även om det är helt vanligt - det är ju så det fungerar för en vanlig barnfamilj med lite djur, inte sant?

Jahopp, nej jag tror att det snart är dags för sängen, skönt, riktigt skönt att komma upp pigg och utvilad!
Kram på er och godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0