Boostat oss med friskluft!

Vi har försökt vara ute en del idag, vilket kändes välbehövligt för både Milton och mig som varit ungefär som innekatter hela förra veckan. Men framför allt för Ydas del som blev lite åsidosatt förra veckan i och med alla sjukdomar, behöver jag säga att hon var rätt nöjd idag?!

Passade på att ta med kameran och ta några foton. Hade inte riktigt ro att fota, då det var så skönt att bara gå. Våren är bra härlig, stannade upp vid ett par tillfällen och lyssnade på fåglarna och andades in frisk, varm luft. Nyttigt för både kropp och själ!

Milton väl påklädd och nerbäddad i vagnen. Eller ja när jag fick bestämma var han nerbäddad, men när han fick bestämma så åkte filten av lite då och då och jag fick göra om det ;) Finaste Milton, vad var jag innan du kom?

 

 

Passade även på att klippa min Yda idag, mycket välbehövligt! Ville visa er henne i profil och såhär såg hon ut i februari, alltså inte mindre långhårig direkt innan jag tog fram saxen idag. . . Hon är inte världens mest förtjusta i att bli klippt. Men nöjer sig så länge jag pratar fint och lugnt med henne. Tittar upp på mig med sina kloka ögon och undrar nog lite oroligt om jag inte är färdig snart. En liten stund till bara, brukar jag svara henne när hon ser på mig och så tittar hon ner igen och koncentrerar sig. Antingen lägger jag henne på mage, har henne sittande eller stående. Gör lite som jag vill med henne och hon väntar med att ändra position tills jag säger att hon får. Viktigt att det fungerar så jag inte råkar klippa henne i huden med saxen.

 

 

Nog för att Yda alltid är det vackraste som vandrar på jorden med fyra ben. Hon är verkligen min stolthet rakt igenom. Men lite extra fin är hon ändå när hon är nyklippt ;) Älskar ha henne så. Men på vintern brukar jag låta henne ha pälsen kvar, det är varmare så. Ja, jag säger jag. Det är jag som sköter klippandet på henne här hemma och då är det jag som bestämmer hur hon ska klippas och när, ett val Marcus har gjort ;) Detta fotot togs idag i skogen =)


Jag hoppas er måndag har varit fin. Jag hoppas också på en lång och fin vår, inte så mycket regn och lagom varmt. Hoppas vi får många fler dagar som idag. Jag älskar min vardag jag lever i just nu! KRAM!!


Kommentarer
Anonym

Härliga bilder:)

2011-04-04 @ 21:33:28
Jenny

Nu är det vår, tralala! Hoppas ni har haft en strålande kväll! Kram Jenny

2011-04-04 @ 22:16:04
URL: http://www.jennyn.se
Camilla

Så fin hund! :)

2011-04-06 @ 18:36:04
URL: http://lillafritzson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0