Älskade Malva, grattis!

Idag blir min älskade Malva 4 år. Det passar verkligen henne att fylla år på Valborgs mässoafton, vet inet varför men det känns fint på något sätt. Den som har kommit på att ett stall aldrig är hundra procent färdigt, om det inte bor en shetlandsponny där, denne person visste vad han eller hon talade om. Två shettisar har jag haft under mina häst-år. Den första ägde jag inte, men lilla Kurt, du satte enorma spår i mitt hjärta och lärde mig det jag kan idag.
Malva har, om möjligt, satt ännu djupare spår i mitt hjärta och jag är så otroligt glad över att jag övertalade Marcus till att vi skulle köpa mitt älskade lilla sto.
Är dock lite arg på mig själv över att hon inte är inkörd än. Skyller på graviditet och under året nu med Milton har prioriteringarna legat på annat än hästar..
Givetvis slängs ett par fina bilder in på min älskade Malva!

Om min Armani inte tycker om att kela nära, så är Malva precis tvärtom ;) Hon vill vara så nära det bara är möjligt! Och jag älskar det!


Busig är hon också, mitt lilla sto ;) Hon kan krumbukta och busa hejvilt länge, ofta, mycket och gärna, det är härligt att se. Lyckliga hästar gör mig lycklig. Lägg märke till den mindre tokiga araben i bakgrunden som helst bara myser och äter, hahaha! Tänk att de är så olika ;) Mavla har ju dessutom världens finaste färger och teckning. Lägg märke till hjärtat här på högra skinkan som man skymtar, det är fint tycker jag.





Såhär ser man ofta Malva, busiga ögon under lugg. Man, lugg och svans lite sådär fint ostyrigt som toppas med ett och annat löv eller hö-strå som göms inne bland stråna.




I eftermiddag ska jag ner till älskade hästarna innan det är dags att fira Valborg. Givetvis ska de få lite extra gott i form av vars ett äpple, dagen till ära. Jag älskar mina hästar, de förgyller min tillvaro ofta och gör mig lycklig och varm inombords.


Kommentarer
Tvilling

Gud vilka härliga bilder!

2011-05-02 @ 21:43:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0